Συνάντηση – Συζήτηση bloggers «Μνημόνιο : Τι να κάνουμε»

 

 

Μετά από πρωτοβουλία που ανέλαβε το “Κανάλι”, συναντήθηκαν χτες, Σάββατο 9 Απριλίου 2011, μερικοί bloggers ώστε να συμμετάσχουν σε πολιτική συζήτηση με θέμα “Τι να κάνουμε”. Μαζί μας ήταν και οι ανεξάρτητοι ανένταχτοι βουλευτές της αριστεράς Θοδωρής Δρίτσας και Σοφία Σακοράφα.

Το ότι ανταποκρίθηκαν όλοι όσοι καλέστηκαν, είναι δείγμα των καιρών που αναδεικνύουν και μάλιστα έντονα την ανάγκη όλων μας για συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων.

Οι bloggers που παραβρέθηκαν ανήκαν πολιτικά στον ευρύτερο χώρο της αριστεράς και αντιπροσωπεύθηκαν σχεδόν όλες οι τάσεις της.

Η συνάντηση που διήρκεσε 5 ώρες, ανέδειξε για μια ακόμη φορά τον έντονο υποκειμενισμό των απόψεων μέσα στο κίνημα αλλά και την ώριμη πλέον αναγκαιότητα να βρεθεί κοινός λόγος ώστε να μπορεί να μετουσιωθεί σε κοινή πράξη.

Επί τέλους η αριστερά πρέπει να σηκώσει τα μάτια από τον ομφαλό της και να κοιτάξει μπροστά, βάζοντας μερικά κεντρικά και ουσιαστικά θέματα που θα την ενώσουν κατ’ αρχήν σε αντίσταση από την ανελέητη και εφ’ όλης της ύλης επίθεση του κεφαλαίου και μακροπρόθεσμα στο χτίσιμο μιας άλλης κοινωνίας που δεν θα είναι δομημένη στην ανάπτυξη των περιβόητων “αγορών” αλλά θα κοιτάει κατάματα τις ανάγκες του ίδιου του ανθρώπου.

Συμμετείχαν τα blogs  (κατά δήλωσή τους)
Αναφέρουμε μόνο τους bloggers που δήλωσαν ότι ήταν στην συνάντηση.

Κανάλι

Herr K.
You Pay Your Crisis
Έφηβος

Κατερίνα
Πεντανόστιμη
Πόντος και Αριστερά
Το μεγαλύτερο blog της πόλης
ΠΑΣΑ
Γαλαξιάρχης (ex Zaphod)
Ξύλα πέτρες
Βλάσης Αγτζίδης
Vasiliadis

Έγραψαν
Πόντος και Αριστερά –> “Τι να κάνουμε με το Μνημόνιο”: Συνάντηση – Συζήτηση bloggers
Κατερίνα –> Στου …Καναλιώτη
Herr K. –> επιτροπή λογιστικού ελέγχου του χρέους
Το μεγαλύτερο blog της πόλης –> Μια πολύ ενδιαφέρουσα συνάντηση με πολιτικό περιεχόμενο
Πεντανόστιμη –> στο τσαρδί του Καναλιώτη
Vasiliadis –> Μια πολύ ενδιαφέρουσα συνάντηση με πολιτικό περιεχόμενο


Advertisements

67 comments on “Συνάντηση – Συζήτηση bloggers «Μνημόνιο : Τι να κάνουμε»

  1. Παράθεμα: “Μνημόνιο : Τι να κάνουμε” Συνάντηση – Συζήτηση bloggers « Πόντος και Αριστερά

  2. «…Μαζί μας ήταν και οι ανεξάρτητοι βουλευτές της αριστεράς Θοδωρής Δρίτσας και Σοφία Σακοράφα…»

    Καλά η Σακοράφα, αλλά τον Δρίτσα μπορούμε να τον θεωρήσουμε ανεξάρτητο;;

  3. @1 Αντώνης : Κατ’ αρχήν ήταν πολλοί από το blog «23 Φεβρουαρίου. Και αν μέναμε;»
    http://23flevari.wordpress.com/
    Εγώ δεν μπορώ να κάνω ονομαστική αναφορά. Όσοι όμως θέλουν, ελπίζω ότι θα αφήσουν εδώ ένα σχόλιο που θα αναφέρουν την παρουσίας τους αλλά ακόμη περισσότερο τα πιστωτικά και χρεωστικά από αυτήν.
    Κατά τα άλλα σύντομα θα έχουμε ένα κείμενο με τα συμπεράσματα της συζήτησης.

  4. @4 Ματσουκάτες : Ο Θοδωρής Δρίτσας, απ’ ότι ξέρω, την τελευταία φορά που ήταν οργανωμένος ήταν την περίοδο της χούντας στην «Οργάνωση Σοσιαλιστική Επανάσταση» (σημερινό ΣΕΚ στην ΑΝΤΑΡΣΥΑ). Από ΤΟΤΕ είναι ανεξάρτητος αριστερός. Αν ξέρεις κάτι άλλο εδώ είμαστε, θέλω να το ακούσω.

    Χωρίς να θέλω να φτιάξω βιογραφικό που μάλιστα δεν το χρειάζεται, ας πω μόνο για τα τελευταία χρόνια : ότι ήταν από τους ιδρυτές με συνεχή ενεργή συμμετοχή στο ανεξάρτητο διαδημοτικό δίκτυο «το Λιμάνι της Αγωνίας» στον Πειραιά για πολλά χρόνια όπου και εκλέχτηκε δύο φορές δημοτικός σύμβουλος Πειραιά.
    http://tolimanitisagonias.gr/
    http://tolimanitisagonias.blogspot.com/

    Οι εκλογικές επιτυχίες αλλά και οι πολιτικές παρεμβάσεις που έκανε στον Πειραιά το «Λιμάνι της Αγωνίας» δημιούργησαν τις συνθήκες ώστε ο ΣΥΡΙΖΑ να του κάνει πρόταση για συνεργασία στις εκλογές.

    Ο Θοδωρής Δρίτσας δεν είναι ενταγμένος σε κόμμα ή οργάνωση. Είναι μια συνισταμένη ενός κομματιού των ανεξάρτητων αριστερών στον ΣΥΡΙΖΑ και η σκέψη του κοιτάει αποκλειστικά στη σύγκλιση της αριστεράς. Ως εκ τούτου, ίσως, σε κάποιους που δεν τον γνωρίζουν να μοιάζει ότι κάνει συντηρητική πολιτική όταν προσπαθεί να τα “βρει” με τον ΣΥΝ, αλλά για κάποιους που τον γνωρίζουν καλά, αυτό που κάνει είναι ενωτική πολιτική. Το πιο εύκολο πράγμα είναι να είσαι σε μια συνεχή άρνηση. Ο δύσκολος δρόμος είναι να ενώσεις αυτά που φαίνονται να μην ενώνονται για να πας πάρα κάτω. Αυτό είναι που πάντα χρειαζόμασταν. Πολύ περισσότερο τώρα.

  5. Παράθεμα: επιτροπή λογιστικού ελέγχου του χρέους | Herr K.

  6. Φωνάξατε στο τέλος αυτής της ενωτικής συνάθροισης όλοι μαζί ενωμένοι, κανένα ενωτικό σύνθημα κατά των ΚΝΑΤ ή το αφήσατε για την επόμενη ενωτική συνάντηση;

    • Αγαπητέ ΑΦΜ.
      Πραγματικά, είναι αποκλειστικά δικό μου το λάθος που δεν ήσουν μαζί μας ή έστω που δεν είχες την επιλογή να αρνηθείς σε μια πρόσκληση.
      Στην ερώτησή σου η απάντηση είναι : όχι. Δεν μιλήσαμε καθόλου για οργανώσεις ή κόμματα ούτε για τις πολιτικές τους.

  7. Δεν την γουστάρω αυτή την μηδενιστική και θυμωμένη (δήθεν) αριστερά που σήμερα σαυτούς τους δύσκολους καιρούς είναι ο προπομπός του χάους και του «τίποτε».
    Μια αριστερά που συνεχώς ψάχνεται και όλο μπερδεύεται..
    Μια αριστερά ενάντια στο μνημόνιο και από προτάσεις εντελώς στεγνή, αοριστόλογη και στέρφα…
    Η κυρία Σακοράφα θα έπρεπε εδώ και ένα χρόνο να είχε καταθέσει την βουλευτική της ιδιότητα στο ΠΑΣΟΚ που την ανέδειξε και μετά να συναθροίζεται και να ομιλεί περί τα «τοιαύτα» ανέξοδα αριστερίστικα….τουτέστιν …φαιδρά και….αντιμνημονιακά….

    • Γέλασα πολύ σήμερα, μετά από 3 χρόνια, που ξαναδιάβασα αυτό το σχόλιο.
      Κλαίω σου λέω!!!
      Τελικά το (ανύπαρκτο σήμερα) ΠΑΣΟΚ και η (ανύπαρκτη αύριο) ΝΔ δεν θα καταφέρουν να μας πεθάνει από την πείνα, μάλλον αλλά να μας σκάσει από τα γέλια.

  8. -Ομολογώ, είμαι μια απο τους καλεσμένους του Καναλιού.
    -Ήταν ενδιαφέρουσα η …μυστική σύναξη και τα φιλέματα.
    -Ενδεικτική [η σύναξη και η συζήτηση] της αγωνίας όλων μας [που δεν μένει μόνο αγωνία, όλο και το παλεύουμε στην πράξη, καθείς με τα όπλα του], οι απόψεις που ακούστηκαν, μακάρι να γίνονται πολλές τέτοιες σε γειτονιές και σε ρούγες.
    -Επίσης η συζήτηση για την ΕΛΕ χρήσιμη, Ίδωμεν. Την υποστηρίζω.
    -Ο Δρίτσας ειναι βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ [κανάλι μου ολα καλά κι ολα ωραία, αλλά η ιδιότης είναι αυτή]
    -Η Σακοράφα έντιμη πολιτικός και ντόμπρος [-α? υπάρχει ως λέξη?]
    -Γνωριστήκαμε καλύτερα με γνωστούς – αγνώστους μπλόγκερς και μη, πράγμα ευεργετικόν για την περαιτέρω διαδικτυακή μας πορεία.

    -Έσχατο αλλά με σημασία, η σαλάτα του καναλιού, πανδαισία ……
    -Ευχαριστίες στην στυλοβάτη του οίκου ΚΑΝΑΛΙ

  9. Συμφωνώ για την ποιότητα της Σακοράφα. Νομίζω ο χώρος που επέλεξε την αδικεί 😉
    (γιατί θα πρεπε να επιστρέψει την έδρα στο ΠΑΣΟΚ δεν κατάλαβα. Είναι η μόνη που την τιμά αυτήν την έδρα.)

    Και από μένα πολλές ευχαριστίες προς τη στυλοβάτη και το στυλοβάτη!

  10. Γιατί χωρίς το ΠΑΣΟΚ «Ηerr K», η κυρία Σακοράφα δεν θα έβλεπε «βουλευτιλίκι» ούτε στον ποιό βαθύ και μακάριο ύπνο της.
    Τέλος πάντων!
    Θα θυμάται πως κάποτε βγήκε βουλευτίνα και στην πορεία ενώ η Χώρα πήγαινε για «φούντο» και έπρεπε να ψηφίσει να μην συμβεί «αυτό», εκείνη έπραξε το αντίθετο για να εγγράψει δι αυτήν «τσάμπα» προοδευτικές υποθήκες..
    Αν ήτανε «μάγκισα» να έλεγε όπως ο Μανώλης Δρεττάκης στον Ανδρέα Παπανδρέου:
    «Δεν την θέλω την βουλευτική έδρα, την κομματική ταυτότητα και όλα τα χαΐρια σας..
    Φεύγω!!!!
    Αυτή είναι πολιτική παρρησία!
    Αυτό είναι προοδευτικό ύφος!
    Οι πάντες σε όλο το πολιτικό φάσμα σεμνύνονται με τέτοιες συμπεριφορές!

    • Η Σοφία Σακοράφα τίμησε (και τιμήθηκε) τους Έλληνες πριν γίνει βουλευτής.
      Αν λοιπόν η Σοφία Σακοράφα χωρίς το ΠΑΣΟΚ δεν θα έβλεπε «βουλευτιλίκι» αναρωτιέμαι με ποιά προσόντα τάχαμου και ποιές αξίες κατάφερε ο πολυτεχνίτης ΓΑΠ αυτό που στη Σακοράφα «χαρίσθηκε» (από ποιόν άραγε).
      Τελικά μου αρέσει ο τρόπος που σκέφτεσαι. Μονόπλευρα. Αν τον πάρεις και αμφίπλευρα, ο ίδιος ο τρόπος σκέψης σου, σε πάει προσωπικά εσένα Δωδωναίε κατ’ευθείαν στον γκρεμό.

      • Ας περιμένουμε και τις επόμενες εκλογές.
        Αν η κυρία Σακοράφα εκλεγεί πάλι βουλευτίνα, τότε μαγκιά της και καπέλο της και όλα…. τα δίκια δικά της..
        Αν «πατώσει» (που….με Τσίπρα.. μάλλον έτσι θα γίνει), τότε θα καταλάβει και εκείνη και εσείς:
        Πόσα απίδια παίρνει ο σάκος…

        • Μετά τις εκλογές 6 Μάη, η Σοφία Σακοράφα είναι πάλι στη βουλή και μάλιστα με ρεκόρ σταυρών. Αν θυμάμαι κοντά στους 80.000 σταυρούς!!!! Περισσότερους από κάθε άλλον βουλευτή σε ολόκληρη την επικράτεια. Πανελλαδικό ρεκόρ!!!!
          Δωδωναίε, πόσα απίδια παίρνει ο σάκος;

  11. » ενώ η Χώρα πήγαινε για “φούντο” και έπρεπε να ψηφίσει να μην συμβεί «αυτό», »
    Νομίζω δεν είστε ιδιαίτερα ενημερωμένος για το ζήτημα.

  12. Κανονικά Δωδωναίε, το αντίθετο θα έπρεπε να συμβεί. Η Σακοράφα να κρατήσει τη θέση της και οι 150φεύγα που το ψήφισαν το μνημόνιο να παραιτηθούν. Αν τηρούσαν τα προσχήματα της κουτσής-στραβής αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας, όπου υποθέτω να γνωρίζεις τι αξία (θα έπρεπε να) έχει το προεκλογικό πρόγραμμα. Ειδάλλως να το κλείσουμε το μαγαζί (εννοώ βουλή) και να κυβερνάνε οικονομικές επιτροπές.

  13. Μάλλον με σας συμβαίνει κάτι τέτοιο.. «Ηerr K»
    Στις 19/05/2010 έληγε ένα ομόλογο αξίας 10,54 δις € που είχε υπογραφή στις 19/05/2000 για την κάλυψη των τότε κρατικών αναγκών…
    Αν δεν πληρωνότανε το ομολογιακό αυτό, η Χώρα από την 20/05/2010 και μετά θα κηρυσσότανε σε πτώχευση.
    Θα επακολουθούσε μετά στάση πληρωμών σε μισθούς, συντάξεις, αμυντικές δαπάνες, κρατικά ομολογιακά δάνεια και πάει…. λέγοντας.
    Χάος δηλαδή και εκτεταμένη διοικητικό- οικονομική απορρύθμιση.
    Δεν χρειάζεται και μεγάλη φαντασία για να δει κανείς τα κακά…. «μετέπειτα…»
    «Φούντο» όπως ακριβώς σας το έγραψα…στο προηγούμενο σχόλιο…

  14. Ναι Δωδωναίε, αυτό θα συνέβαινε αν η κυβέρνηση επέλεγε κατά τη στάση πληρωμών να αφήσει τα πάντα στο έλεος της τύχης, δηλαδή τις τράπεζες και τα κεφάλαια ανεξέλεγχτα. Μόνο που η στάση πληρωμών δεν έχει να κάνει με το «λουκέτο» όπως πολλοί νομίζουν και ακόμη περισσότεροι προπαγανδίζουν.
    Και ο πασοκισμός έχει κάποια όρια. Νομίζω;

  15. Η ιστορία θα γράψει Γαλαξιάρχη πως το «μνημόνιο» καλώς υπογράφτηκε κάτω από τις ακραίες και δύσκολες εκείνες συνθήκες….
    Η μετέπειτα ακολουθούμενες πολιτικές της κυβέρνησης θα πρέπει να μπούνε σε σκληρή πολιτική κριτική.
    Ναι!
    Όσοι πιάνουν το σφυγμό του Λαού σήμερα, καταλαβαίνουν πως το πλατιά ζητούμενο θέμα και το επιτακτικό ερώτημα – πρόσταγμα είναι:
    Κύριοι ποιά είναι η πολιτική σας και που αυτή οδηγεί τον Τόπο;
    Θέλουμε συγκεκριμένο πολιτικό μπούσουλα και την προσδοκώμενη ανάταξη της Χώρας…
    Γρηγορείτε….

  16. Το δάνειο των 110 δις περνάει από τα σύνορα της χώρας μόνο σαν λογιστική εγγραφή.
    Είναι από τα μεγαλύτερα ψέματα ότι με αυτά τα χρήματα πληρώνονται μισθοί δημοσίων υπαλλήλων και συντάξεις.

    Η ιστορία θα γράψει αυτό που λέει ο Αλέκος Παπαδόπουλος

    …Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε τώρα δεν είναι πρόβλημα διαχειριστικό. Είναι ένα πρόβλημα βαθιά πολιτικό. Είναι ποιες δυνάμεις ωθούνε σήμερα την Ελλάδα και την ελληνική κοινωνία να ξεφύγει από την κρίση, ποιες δυνάμεις είναι αυτές που την διαχειρίζονται και ποιες θα έπρεπε να ήτανε. Ε!!!, οι δυνάμεις που την διαχειρίζονται είναι οι δυνάμεις που την φέρανε στην χρεοκοπία και είναι αντίνομο να λέμε ότι ένας που έφερε την χώρα στην χρεοκοπία θα την σώσει. Δεν γίνεται αυτό το πράγμα…
    https://kanali.wordpress.com/2011/03/29/apapadoppapaxelas/

  17. Την Ελλάδα την έσυραν στην χρεοκοπία σύμπασες οι κυβερνήσεις από το 1973 και δώθε.
    Τα τελευταία 25 χρόνια (συμπεριλαμβανόμενης και την κυβερνητικής πολιτείας του Πόντιου… Αλέκου),η Ελλάδα δεν εμφάνισε ουδέποτε πρωτογενές πλεόνασμα στους προϋπολογισμούς της.,
    Πάντα ελλείμματα που καλυπτότανε με δανεικά.
    Ο ΓΑΠ είναι ο δύστυχος κληρονόμος αυτής της 37χρονης οικονομικής κατάντιας..
    Ας πρόσεχε…

  18. Α! να και ένας αυθεντικός Πόντιος.
    Γιατί όπως το πάμε σε αυτή την χώρα σε λίγο θα γεμίσουμε από Πόντιους …Πιλάτους.

    Τα ελικόπτερα έπονται.

  19. Η ιστορία δεν έγραψε τίποτε Δωδωναίε. Πάρα πολύ εύκολη την έχεις. Είπαμε είναι πόρνη, αλλά όχι και τόσο.
    Για το πολίτευμα βέβαια και τη λαϊκή νομιμοποίηση της κυβέρνησης, σιγή. Άτιμο πράγμα η δημοκρατία. Ειδικά όταν γίνεται ενοχλητική…

    Υ.Γ. Δε διεκδικώ δάφνες λαϊκού παλμοανιχνευτή. Εσύ που τον γνωρίζεις καλά το λαό κάτι περισσότερο θα ξέρεις.

  20. Ήταν ακριβώς αυτό μια πάρα πολύ ενδιαφέρουσα συνάντηση όπου αναπτύχτηκε καταρχήν προβληματισμός από όλους και αντηλλάγησαν απόψεις.
    Συμφωνία στην βασική ανάλυση υπάρχει. Συμφωνία στην ανάγκη κάτι να γίνει υπαρχει Συμφωνία στο να στηριχτεί η ΕΛΕ υπάρχει, συμφωνία συμμετοχής σε ότι άλλο γίνει σε άλλους χώρους υπάρχει.

    @ Δωδωναίος και δεν μας απογοήτευσε το ΠΑΣΟΚ μας απογοήτευσε η Κυβερνηση η οποία δεν έχει σχεση με το ΠΑΣΟΚ.

  21. Λοιποοοόν, Να σας πω την ιστορία του Πόντιου Πιλάτου!

    Ο Πιλάτος ήταν ένας τυπικός ντιπ για ντιπ Ρωμαίος αξιωματικός. Απ’ την άλλη ο Πόντος ήταν μια ακρινή ρωμαϊκή κτήση απ’ το 63 π.X., όταν ο Pωμαίος ύπατος Πομπήιος κατέλαβε την Tραπεζούντα. Όμως οι Πόντιοι, ως γνωστός, έχουν επαναστατικό χαρακτήρα (και αντιστρόφως). Έτσι κάποιες περιοχές του Πόντου επαναστάτησαν κατά της μητρός Ρώμης στην πρώτη προ χριστού δεκαετία. Προς τούτο λοιπόν στάλθηκε ένας Ρωμαίος αξιωματικός για να καταστείλει την Επανάσταση, όπως και έπραξε. Έκτοτε έλαβε το προσωνύμιο «Πόντιος» για να θυμούνται όλη την ένδοξη στρατιωτική καταστολή που έκανε.

    Εάν ζούσε το Μεσαίωνα πιθανότατα θα ονομαζόταν «Ποντιοκτόνος Πιλάτος» και εάν ζούσε στην «εποχή της νεωτερικότητας» μάλλον θα ονομαζόταν «Ποντιοφάγος Πιλάτος» ήταν στις μέρες μας.

    Έτσι λοιπόν για να τον τιμήσουν για τη νίκη του τον όρισαν Έπαρχο Ιουδαίας επί της βασιλείας Τιβερίου.

    That’s all!

    Oμέρ

    Υ.Γ. Καναλιώτη, έμαθα ότι περάσατε πολύ ωραία. Τα είχε ΣΧΕΔΟΝ όλα η σύναξη, σαν ρωμαϊκό συμπόσιο. Τουλάχιστον έτσι μας μεταφέρθηκε στη κολεχτίβα.

    • Πάλι καταγράφηκε η απουσία σου. Σε λίγο ο κόσμος θα πιστεύει ότι κρύβεσαι.

      Δεν μας είπες όλη την ιστορία γι΄αυτόν τον Πόντιο. Οτι το όνομα τους στα Λατινικά ήταν Pontius Pilates και είχε ως χόμπυ ένα είδος γυμναστικής που τον χαλάρωνε ανάμεσα από δύο δίκες. Μάλιστα είχε ανακαλύψει μια τεχνική με χρήση λαδιού και την προσθήκη αιθέριων ελαίων. Αυτό τον ανάγκαζε να πλένει συχνά τα χέρια ειδικά όταν έπρεπε να χαιρετίσει κανένα παράγοντα της δίκης. Σε αυτή την φάση όταν τον ρώτησαν «τι κάνεις;» αυτός αντί να πεί «καλά, ευχαριστώ!», είπε «νίπτω τας χείρας μου».

  22. Η τοποθέτηση της Σοφίας Σακοράφας

    Η Σοφία Σακοράφα έκανε μια αναδρομή στην φύση της Ελληνικής οικονομίας. Είπε ότι από τη δεκαετία του 70, η ιδιοκτησία των μέσων παραγωγής πέρασε στο χρηματιστηριακό κεφάλαιο το οποίο σε μεγάλο βαθμό αγνόησε την πραγματική οικονομία και την υλική βάση ανάπτυξής της, που στον καπιταλισμό είναι η υπεραξία. Έτσι το σύστημα έπαψε να είναι παραγωγικό γιατί κέντρο της οικονομίας έγιναν οι δανειακές ανάγκες, τα πλεονάσματα, με λίγα λόγια το εμπόριο του χρήματος. Αυτό το στρεβλό μοντέλο, σήμερα πια μεγενθυμένα και εξόφθαλμα δρέπει τα αποτελέσματά του : Ελλείμματα, δημόσιο χρέος, ανύπαρκτη παραγωγική βάση.

    Στη συνέχεια αναρωτήθηκε, πώς είναι δυνατό σήμερα, στην πλέον επιθετική φάση του καπιταλισμού, η αριστερά να μην έχει την πολιτική απήχηση, άρα και την πολιτική δύναμη που της αντιστοιχεί; Πώς είναι δυνατό δηλαδή, με απλά λόγια, σήμερα η αριστερά να μην είναι η απάντηση; Κι εδώ αναδεικνύονται οι ιστορικές ευθύνες της αριστεράς. Το αριστερό κίνημα “κάθισε” πάνω στις μεταπολεμικές κατακτήσεις του και στην ισορροπία που διαμορφώθηκε. Πίστεψε πως ο τροχός της ιστορίας είχε αρχίσει να κυλάει προς τα μπρος και τίποτα δεν θα τον σταματούσε. Και αναλώθηκε σε ενδοσκοπικές αναζητήσεις.

    Μετά είπε ότι οι πολιτικές απαντήσεις της αριστεράς διατυπώνονταν πάντα με δύο τρόπους άρρηκτα δεμένους μεταξύ τους. Τη θεωρία και το κίνημα. Και για να υπάρξει κίνημα πρέπει να υπάρξει ο οδηγός δράσης που είναι η θεωρία.

    Έτσι μέσα από αυτές τις σκέψεις και τις προσωπικές πολιτικές ανησυχίες, υιοθέτησε τη σκέψη για τη Δημιουργία Επιτροπής Λογιστικού Ελέγχου του δημοσίου χρέους. Πιστεύει ότι ακουμπάει καταρχήν στη βάση μιας εφικτής και ήδη εφαρμοσμένης διαδικασίας με τελευταίο παράδειγμα τον Ισημερινό άρα έχει αναφορά και μεθοδολογία. Στη συνέχεια έρχεται να απαντήσει σε κυρίαρχες ανάγκες.
    Πρώτο. Στο δικαίωμα ενημέρωσης του ελληνικού λαού.
    Δεύτερο. Απαντά στην ανάγκη συμμετοχής και δράσης της κοινωνίας.
    Τρίτο. Διαπαιδαγωγεί σε μια τελείως διαφορετική πολιτική αντίληψη από το εάν η Ελλάδα μπορεί να πληρώσει το χρέος, αφού αλλάζει το ερώτημα στο τι πρέπει η Ελλάδα να πληρώσει από το χρέος.

    Η Σοφία Σακοράφα τελείωσε την τοποθέτησή της λέγοντας ότι η ΕΛΕ δεν είναι επιτροπή σοφών, κλειστού τύπου, παρά αποκτά σάρκα και οστά μόνον στο βαθμό που θα μπορέσει να εμπνεύσει την μεγάλη εμπλοκή των συνδικάτων, των σωματείων, των οργανώσεων των πολιτών που ελέγχουν, διεκδικούν και αρνούνται.

  23. Συνοπτικά αποσπάσματα από την τοποθέτηση του Θοδωρή Δρίτσα

    1. Η περίοδος δεν είναι μόνο κρίσιμη και πρωτόφαντη. Είναι και ιστορική. Κυοφορούνται τεράστιες αλλαγές.
    Η Αριστερά πρέπει να ρίξει το βάρος στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης της κοινωνίας. Για να το πετύχει αυτό απαιτούνται:
    – Στοχευμένες και συστηματικές πολιτικές κοινωνικής αλληλεγγύης.
    – Στήριξη των κοινών αγώνων και αντιστάσεων, μικρής και μεγάλης κλίμακας.
    – Ενωτική δράση και ενωτικές πολιτικές πρωτοβουλίες.
    – Σχέδιο άμεσων κοινωνικών και πολιτικών διεκδικήσεων συνδεδεμένων με ρεαλιστικό στρατηγικό σχέδιο διεξόδου.
    Πιστεύω πως ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α., παρά τις αρνητικές εμπειρίες, είναι σε θέση πια, πιο ώριμος, να ανταποκριθεί σε όλα αυτά.

    2. Η Ε.Λ.Ε. είναι μια πολύ θετική πρωτοβουλία που μπορεί να βοηθήσει στην επιστημονική, αλλά κυρίως στην κοινωνική αμφισβήτηση της «νομιμότητας» σημαντικού τμήματος του χρέους.

  24. ——————————————————————————————-——————-
    ΜΑΣ ΤΕΛΕΙΩΣΕ Η “ΣΠΙΘΑ”, ΚΙ ΑΚΟΜΗ ΔΕΝ ΑΡΧΙΣΕ;;
    ————————————————————————————————————-

    ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ Σ.ΛΗΝΑΙΟΥ
    Αγαπητέ Μίκη

    Διάβασα σήμερα, στην επίσημη ιστοσελίδα, την αναπάντεχη, ολοκληρωτική
    μεταστροφή της ΣΠΙΘΑΣ και λυπήθηκα πάρα πολύ.

    Όπως είναι φυσικό, μου είναι αδύνατο πλέον να συνεχίσω να βρίσκομαι
    δίπλα σου. Δεν μου το επιτρέπει ο χαρακτήρας μου, τον οποίο ξέρεις
    πολύ καλά.

    Όπως ακριβώς έκανα κάθε φορά, στα 50 χρόνια της γνωριμίας μας που
    αποφάσιζες παρόμοιες, ακατανόητες, μεταστροφές. Θέλοντας πάντα να
    υπερασπιστώ το μεγάλο έργο σου και τους μεγάλους αγώνες σου που
    κάποιοι προσπαθούσαν και προσπαθούν,συστηματικά,να αμαυρώσουν.

    Παραμένω μαχόμενος στις Ιδέες της Κίνησης Ανεξάρτητων Πολιτών της 1ης
    Δεκέμβρη και της 3ης Απρίλη.

    Δεν θέλω όμως να έχω καμιά σχέση με την Κίνηση Εξαρτημένων Πολιτών της
    11ης του Απρίλη 2011.-

    Στέφανος Ληναίος

    http://www.mikis-theodorakis-kinisi-anexartiton-politon.gr/el/articles/?nid=627

    ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ Δ.ΚΑΖΑΚΗ
    Αγαπητέ Μίκη,

    Όπως σας έχω εξηγήσει λεπτομερώς το πρόβλημα που αντιμετωπίζαμε ως
    οργάνωση δεν είχε σχέση τόσο με πρόσωπα, όσο με έναν μηχανισμό
    παρακράτους, ο οποίος ήθελε να αλώσει την Σπίθα και να την μετατρέψει
    σε μια νέου τύπου φασιστική οργάνωση. Τα ηνία κρατά συγκεκριμένο
    «ίδρυμα» πέραν του Ατλαντικού. Το ίδιο που κατασκεύασε την otpor στην
    Γιουγκοσλαβία και συνέβαλε στις «πορτοκαλί επαναστάσεις» στην
    Ουκρανία, την Γεωργία και αλλού.

    Όμως, μετά και τις τελευταίες εξελίξεις θεωρώ πλέον ότι το παρακράτος
    υπερίσχυσε. Έκανα ότι περνούσε από το χέρι μου για να προστατέψω το
    όνομα, την ιστορία και κυρίως την υστεροφημία σας. Δυστυχώς απέτυχα.

    Όπως σας είχα εξηγήσει εξαρχής, προσωπικά έχω αφιερωθεί στην ιδέα του
    νέου ΕΑΜ. Την παλεύω, με τις λιγοστές δυνάμεις που διαθέτω, πολύ καιρό
    πριν υπάρξει η Σπίθα. Θα συνεχίσω στον ίδιο δρόμο με την ακλόνητη
    πεποίθηση ότι το νέο ΕΑΜ θα γεννηθεί. Όχι γιατί το θέλω εγώ, αλλά
    γιατί είναι ζήτημα ζωής ή θανάτου για το λαό και την Ελλάδα. Όταν
    δημιουργηθεί – μιας και είναι σίγουρο ότι κάτι τέτοιο θα γίνει –
    προσωπικά θα βρίσκομαι στις γραμμές του, απλός στρατιώτης όπως ήμουν
    πάντα. Το δυστύχημα είναι ότι θα έχει απέναντί του και τους
    μελανοχιτώνες του παρακράτους που έχει διαλέξει τη Σπίθα για να τους
    εκκολάψει.

    Αποχωρώ από την Σπίθα και την συμβουλευτικής σας, μιας και ο δρόμος
    που έχετε επιλέξει δεν έχει καμμιά σχέση με τον δικό μου.

    Ευχαριστώ,
    Δημήτρης Καζάκης

    http://www.mikis-theodorakis-kinisi-anexartiton-politon.gr/el/articles/?nid=626

  25. να πω και εγώ τις ευχαριστίες μου για την φιλοξενία, τα φιλέματα και την συζήτηση που έγινε!
    κύριε Καναλιώτα, μας κακομαθαίνετε!

    τα περί ΕΛΕ, άκρως ενημερωτικά, οι προβληματισμοί και οι ενστάσεις ομοίως.
    κρατάω το σχόλιο συμπαθούς παριστάμενου: άμα σου έρθει ένας λογαριασμός, θες και αναλυτική λίστα να δεις τι πληρώνεις

    • Νικόλα, πρέπει να έχεις καταλάβει ότι είναι χαρά μας (και των μεγάλων και των μικρών του σπιτιού) η παρέα σου. Θα έρθει με ταχυμεταφορά αναλυτική λίστα για να δεις τι χρωστάς.

  26. Νοσφεράτε νομίζω ότι ήμουν ξεκάθαρος. Θα αναφέρουμε τους bloggers που θέλουν να πουν ότι ήταν μαζί μας. Καμία άλλη πληροφορία. Απο την άλλη αν θέλεις να μάθεις κάτι για κάποιον τράβα και ρώτα τον ίδιο. Σταμάτα τις τρολιές.

  27. καλά μην αγριευεις ρε κανάλι ..Μονο εσυ θα κανεις τρολιες; ασε να κανουμε και μεις καμμια ..
    και στο κατω κατω νιαστηκα για ενα φλο και συναδελφο Μπλογκερ .. Δεν σε ειπαμε και καμπουρη ..

  28. αντε φευγω γιατι βλέπω οτι παρεξηγηθηκες .. Ε δεν σεειχα για τοσο παρεξηγιαρη .. Νομιζα οτι ησουνα παιχνιδιαρης και τρελιαρης .. Σορρυ φιλε .. αλλη φορά δεν ξαναμπαινω αμα ειναι να σε τσαντισω ..

  29. ( Δ.Οικονομίδης ΠΑΣΑ )

    Η τοποθέτησή μου στη συνάντηση του Σαββάτου. Έχω προσθέσει και μερικές σκέψεις που είτε δεν πρόλαβα να πω ή είτε μου ήρθαν στη συνέχεια.

    Είπε η κα Σακοράφα ότι βιώνουμε την αλλαγή κοινωνικού και οικονομικού μοντέλου κα χρειάζεται να το αναλύσουμε , να καταλάβουμε τι έγινε ώστε να μην επαναληφθούν τα ίδια.
    Χρειάζεται, όπως επίσης χρειάζεται και να αναλύσουμε το μοντέλο δράσης της αριστεράς και του κινήματος και να το αλλάξουμε κι αυτό.
    Αλλά πως θα συζητήσουμε και αναλύσουμε;

    Ένα χαρακτηριστικό των συζητήσεων στον αντικαπιταλιστικό χώρο ( και αριστερά και αντιεξουσιαστικό ) είναι το να παραμένουμε στις αναλύσεις και στη θεωρία. Κάποιες φορές είναι σωστές αλλά πολύ συχνά είναι αναλύσεις αδιέξοδες ή «καφενείου» και κενή θεωρητικολογία – και να μην πηγαίνουμε στο «δια ταύτα». Δηλαδή στα πολιτικά και κινηματικά ζητήματα όπου εκεί μπορεί να υπάρξει κοινή δράση και να υλοποιηθεί η ανατροπή.
    Είναι μια εύκολη καταφυγή, προς αποφυγήν ακριβώς του «δια ταύτα» αλλά και της ενότητας. Δεν μπορεί να υπάρξει ιδεολογική ενότητα. Όχι μόνο στην εποχή μας ( που «δεν υπάρχουν εργαλεία, χρειάζεται νέα θεωρία» κλπ ) αλλά αυτό ισχύει και για το παρελθόν. Είναι μια ανοησία και άλλοθι το να προβάλλεται ως προαπαιτούμενο η ιδ.ενότητα για να αποφεύγεται η κοινή δράση. Κανείς δεν έκανε αλλαγές και επαναστάσεις έχοντας ιδεολογική ενότητα. Πολιτική και οργανωτική ενότητα μπορεί να υπάρξει. Και εκεί χωράνε πολλοί. Αν απαιτούμε ιδεολογική, το μόνο που θα γίνεται θα είναι ο καθένας να κραδαίνει το κομμάτι της αλήθειας του απέναντι στους άλλους. Το χαρακτηριστικό αυτό δεν είναι μόνο του ελληνικού αντικαπιταλιστικού χώρου αλλά και γενικότερα της ελληνικής κουλτούρας με΄χρι πρόσφατα ( έλλειψη ..).

    Αυτή η παρατήρηση δεν σημαίνει να μην αναλύσουμε, να μην υπάρξει θεωρία.
    Ίσα-ίσα. Ο καπιταλισμός της εποχής μας , μαζί με την αδηφαγία , τον ολοκληρωτισμό και τη ναρκισσίλα και τη διαστροφή που κουβαλάει και περνά σε όλους τους πόρους της κοινωνίας , έχει και το χαρακτηριστικό να ξεκόβει τους ανθρώπους από την ιστορική τους συνέχεια, από τις ρίζες, το παρελθόν. Άνθρωπος και λαός χωρίς επαφή με το παρελθόν του, θα φυτοζωεί στο παρόν, χωρίς ικανότητα ούτε να διδαχθεί από το παρελθόν , ούτε να ονειρευτεί το μέλλον.
    Θα είναι συνεχώς μετέωρος. Θα ζει σε έναν εικονικό, παροντικό κόσμο.

    Στην Ελλάδα έχουμε τεράστια συλλογικά τραύματα τα οποία έμεναν ανέγγιχτα μέχρι πρόσφατα.

    1992 και Εμφύλιος. Αντιμετωπιζόντουσαν φετιχιστικά. Είτε κάτω από το εθνικιστικό – συστημένο πρίσμα ( καταστροφή του 22 από τους προαιώνιους εχθρούς Τούρκους, εθνοπροδότες κομμουνιστές στον Εμφύλιο ) αλλά φετιχισμός υπήρξε και από την αριστερά ( εξιδανικεύοντας το ρόλο της και μην αναστοχαζόμενη τις ευθύνες της, μυθοποιώντας και εξιδανικεύοντας τη δική της πλευρά , καταδικάζοντας ως προδοτική του λαού και του Κόμματος, τον όποια αναστοχασμό, πόσο μάλλον την κριτική αναζήτηση ). Δλδ η αριστερά την συνθλιπτική στρατιωτική, πολιτική και ιδεολογική της ήττα αντί να την κάνει «λίπασμα» για να σκεφτεί και να δράσει αλλιώς – ιδίως μετά τη μεταπολίτευση όπου είχε πλέον σε συνθήκες κοινοβουλευτισμού και ανάπτυξης μιας επαρκούς δημοκρατίας, το περιθώριο να το κάνει – βολεύτηκε στο να τρώει από τα έτοιμα, να πορεύεται με τα εικονίσματα και να ξεματώνει τις πληγές για να συντηρεί την αίγλη της αντί να τις επουλώσει και να πενθήσει (ουσιαστικά κι όχι νεκροφιλικά).

    Η κατάσταση αλλάζει και πλέον τα θέματα αυτά – ειδικά ο Εμφύλιος, αντιμετωπίζονται πιο αναλυτικά , με ιστορικό επιστημονικό , ορθολογικό τρόπο.

    Αν δεν πενθήσουμε – επί της ουσίας κι όχι να σουρομαδιόμαστε για «τα περασμένα μεγαλεία» – τα τραύματα κουκουλώνονται και γίνονται φετίχ. Συνεχίζουν να δουλεύουν υπόγεια και παρεμποδίζουν την πορεία προς ένα άλλο μέλλον. Συσσωρεύουν τεράστιο δυναμικό ανορθολογισμού και βίας.

    Χρειάζεται αλλαγή μοντέλου και στο κίνημα. Στην Ελλάδα η σύγκρουση γίνεται σχεδόν πάντα με μετωπικό τρόπο και με την αίσθηση ότι σε μια μάχη θα κριθούν τα πάντα. Αυτό είναι ένα μοντέλο που συναντιέται συχνά σε χώρες του Νότου αλλά και στη Γαλλία. Να το πούμε «σύνδρομο της νύχτας της 6ης προς 7η Νοεμβρίου » κοινώς της Μεγάλης Εφόδου στα Χειμερινά Ανάκτορα.
    Οι αγγλοσάξονες έχουν μοντέλα που είναι ενδιαφέροντα. Θυμάμαι μια απεργία των ΔΥ υπαλλήλων στη Γερμανία το 92 ή 93, όπου τα συνδικάτα έκαναν rotation . Κάθε βδομάδα απεργούσαν οι ΔΥ μερικών κρατιδίων ( 2 ή 3 ) ενώ οι υπόλοιποι δούλευαν. Έτσι παρεμποδιζόταν η λειτουργία του κρατικού μηχανισμού, δεν εξαντλούνταν οι απεργιακές εφεδρείες ( η αντοχή, οικονομικά ) και αποφευγόταν η υπερβολική ταλαιπωρία του κοινού. Πρέπει να σκεφτούμε και μορφές πάλης που θα ξετυλίγονται σε βάθος χρόνου, δεν θα κουράζουν, θα δημιουργούν συμμαχίες με την υπόλοιπη κοινωνία. Πχ αντί να σπαταλήσουμε ενέργεια για τα επόμενα πυροτεχνήματα της ΓΣΣΕ ΑΔΕΔΥ, μπορούμε να σκεφτούμε μια μεγάλη κινητοποίηση για το Ιούνιο όπου θα έρθει να ψηφιστεί το σύμφωνο για το € και να την προετοιμάσουμε επί 21/2 μήνες, και σε αυτήν την πορεία να ενσωματώσουμε σταθμούς όπως το 1χρόνος Μνημόνιο στις 7/5 αλλά και τις όποιες κινητοποιήσεις των γραφειοκρατικών ηγεσιών. Δε λέω να μην κατέβουμε στην απεργία ή τη διαδήλωση της ΓΣΣΕ ΑΔΕΔΥ αλλά να μην αναλωθούμε, να μην συμβάλλουμε στη αναπαραγωγή για άλλη μια φορά της φαντασίωσης ότι «τώρα είναι η αποφασιστική μάχη». Πολύ περισσότερο που ο κόσμος δεν πιστεύει πλέον σε αυτό.
    Οι διαθέσεις όπως φάνηκαν και στις 15/12 αλλά κυρίως στις 23/2 , από τα γιουχαΐσματα πολιτικών, στον αγώνα της Κερατέας , το κίνημα «δεν πληρώνω» δείχνουν ότι υπάρχει όλο και περισσότερος κόσμος ο οποίος έχει διάθεση για κάτι που ουσιαστικό και αποφασιστικό, και που οι παρελασούλες και λιτανείες δεν του λένε τίποτε απολύτως. Τέλος η επιμονή στο ίδιο μοντέλο πάλης, πέρα από την αναποτελεσματικότητα και το ότι εξαντλεί τις εφεδρείες, είναι και δείγμα. αποτέλεσμα πνευματικής οκνηρίας ( βολευόμαστε στα γνωστά και δεν ψάχνουμε να προσαρμοστούμε στις πραγματικές απαιτήσεις και δυνατότητες, να εφεύρουμε, να ανανεωθούμε ).

    Επί του πιεστηρίου:

    Έγιναν αρκετές αναφορές και αναδείχθηκε ως αίτημα η ανάγκη αντισυστημισμου΄ της Αριστεράς. Υπήρξε ένα σχόλιο ότι ( όπως το συγκράτησα ) : να δούμε τι σημαίνει αντισυστημισμός γιατί εκ των πραγμάτων είμαστε μέσα στο σύστημα και μέχρι να το αλλάξουμε πρέπει να το λαμβάνουμε υπόψη ».
    Ας δούμε τι σημαίνει αντισυστημισμός και δήθεν-αντισυστιμισμός από ζωντανά παράδειγμα και μάλιστα πολύ πρόσφατα. Ο ΣΥΡΙΖΑ με τη στήριξη στο κίνημα του άρθρου 16, το Δεκέμβρη, το Βοτανικό και ο ΣΥΡΙΖΑ μετά το Δεκέμβρη του 09 όπου διολήσθησε και πολύ γρήγορα σε μια αχαμνή, άνευρη παραδοσιακή αντιπολίτευση ( πρόσφατα ενδεικτικά παραδείγματα η επερώτηση Τσίπρα-Παπαδημούλη http://www.syn.gr/gr/keimeno.php?id=21687 http://aristerosxima.blogspot.com/2011/01/blog-post_13.html για τα διόδια ή η αποστασιοποίηση Τσίπρα από το «κίνημα των εισιτηρίων». http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=265070 ).

  30. Πιασιάρικα πράματα:
    • Το κίνημα των εισιτηρίων
    • Αντισυστημισμός
    • Τα «κερατιάτικα» της Κερατέας
    • Δεν πληρώνω δεν πληρώνω
    • Όχι στο μνημόνιο
    • Απεχθή χρέη
    • ΕΛΕ και βάλε
    «Κουλτούρα», «προοδευτισμός της παρεούλας», «της μπριτζόλας», του ροζέ ή της «παγωμένης», διαφωνία «κάθετη» ή «οριζόντια» στην στροφή και ο κόσμος αλλάζει…αλλάζει…αλλάζει…. χωρίς εμάς….αλλά για εμάς…
    «Μαμάκα ξύπνα με στις 12 γιατί έχω διαδήλωση….»
    Ερώτηση κρίσεως:
    «Πατριώτη γιατί όχι ΧΥΤΑ στην Κερατέα;»
    Απάντηση:
    «Καλά πλάκα μου κάνεις»;
    «Δυο οικοπεδάκια έχω κοντά στο «Δασκαλειό» και περιμένω πως και πώς να μπούνε στο Σχέδιο….. και εσύ με ρωτάς για τα «σκατά» και τα «σκουπίδια»;
    Περίεργοι καιροί ….
    Τα «δύσκολα» και τα «ανάποδα» δεν τα είδαμε ακόμη…

  31. Δωδωναίε,
    πρόσεξε γιατί με τα αγύριστα μυαλά που έχεις, θα φεύγουν τα ελικόπτερα και εσύ θα μαζεύεις τις σκάλες και θα τις τακτοποιείς στον κήπο δίπλα από τον φοίνικα.

  32. Μεταλλαγμένε (η)…. Kanali
    Μάθε στην ζωή σου και στην επικοινωνία σου να χρησιμοποιείς την «δική» σου γλώσσα, την γλώσσα της αλήθειας και των εν «τοις πράγμασι συμβαινόντων».
    Μόνον έτσι εντυπώνεσαι στη σκέψη των άλλων.
    Και αυτό είναι το αλφαβητάρι της επικοινωνίας..
    Η ρηχή σου σκέψη δυστυχώς σε ωθεί να είσαι έρμαιο των δυνατών «αλλοτρίοις πέπεισθαι» και ακόλουθος (η) ανουσίων κελευσμάτων
    Άσε με εμένα…έχω φάει πολλά…. μα πάρα πολλά… περισσότερα καρβέλια από σένα και το άνοστο και ανούσιο….. σινάφι σου….
    Δεν αντιλαμβάνομαι τα «του ελικοπτέρου….»

  33. «Η ρηχή σου σκέψη… είσαι έρμαιο των δυνατών…. ακόλουθος (η) ανουσίων κελευσμάτων… το άνοστο και ανούσιο….. σινάφι σου….»

    Χαλάρωσε Δωδωναίε… Μίλα ανθρώπινα χωρίς βεβαιότητες, ούτε καν μαντεψιές!

    Ακυρώνεις έτσι και τις όποιες λογικές σου παρατηρήσεις..

    Μ-π

  34. ο katilinas ειναι γνήσιο παιδί της εργατικής αριστοκρατίας
    που δεν αντέχει να βλεπει κομουνιστές πρωταγωνιστές
    τα αντικομουνιστικατου
    συμπλέγματα τον βγάζουν εκτός εαυτού και παρασύρεται
    σε χουλιγκανικα συνθήματα που δεν τα ανέχεται απο άλλους
    φοράει την κουκούλα(εννοώ οτι δεν παίρνει θέση-κρύβεται)
    παίρνει αποσπάσματα της ιστορίας και συγκρίνει πραγματικότητες
    με ασκήσεις επι χάρτου ανέξοδες πίνοντας κοκα-κολα.
    ενω στο χώρο που συμπαθεί (και εδω πιστεύω οτι έχει ενα συνοθηλεμα
    απόψεων)κάνει πολλά κιλα εκπτώσεων και την κοπαναει σε θεμελιώδης αντιφάσεις
    του η’ μάλλον των χώρων που προτιμά αλλα δεν τολμα να υπερασπιστεί
    Ο πρωταγωνιστής της πολίτικης ιστορίας μέχρι στιγμής ειναι ενας(αντικειμενικά)
    Και έχει όνομα. Λέγεται ΜΑΡΞΙΣΜΟΣ-ΛΕΝΙΝΙΣΜΟΣ).

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s