Τοποθέτηση του ΣΥΡΙΖΑ για τη σύσταση επιτροπής «για το εθνικό θέμα του δημόσιου χρέους»

ΑΔΙΟΡΘΩΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ

ΙΓ ΠΕΡΙΟΔΟΣ

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ  ΡΜΒ΄

Πέμπτη 26 Μαΐου 2011

ΕΙΔΙΚΗ ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ

ΤΗΣ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ

Συζήτηση και λήψη απόφασης σύμφωνα με το άρθρο 44 του Κ.τ.Β. επί της προτάσεως του Προέδρου της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς κ. Αλέξη Τσίπρα, για τη σύσταση επιτροπής «για το εθνικό θέμα του δημόσιου χρέους».

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Χαίρομαι και προσωπικά και εκ μέρους της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ που έστω και με σχετική καθυστέρηση εισάγεται σήμερα στο Σώμα η  πρότασή μας προς συζήτηση και λήψη απόφασης για τη σύσταση επιτροπής «για το εθνικό θέμα του δημοσίου χρέους».

Η πρόταση αυτή από την πλευρά της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ κατετέθη από τον Πρόεδρό της, κ. Αλέξη Τσίπρα, στις9 Μαρτίου 2011. Σύμφωνα με τις δυνατότητες του Κανονισμού της Βουλής θα μπορούσε να είχε εισαχθεί προς συζήτηση μια εβδομάδα μετά την κατάθεσή της, σύμφωνα με το άρθρο 44.

Αντιλαμβάνομαι κάποιες διαδικασίες με τις οποίες οργανώνεται η κοινοβουλευτική λειτουργία. Θα μπορούσαμε, όμως, ήδη –και θέλω να το επισημάνω ευθύς εξ’ αρχής- εντός του Απριλίου να είχαμε μία Επιτροπή ελέγχου του δημοσίου χρέους. Θα ήταν ένα θετικό βήμα στην κατεύθυνση και της διερεύνησης, αλλά και της αναζήτησης των λύσεων και των απαντήσεων τώρα πια που κορυφώνεται η κρίση και τα αδιέξοδα.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το συσσωρευμένο δημόσιο χρέος απειλεί τον ελληνικό λαό με πολλαπλούς τρόπους. Και ως αντικειμενικό γεγονός, αλλά και από τις σκοπιμότητες της πολιτικής αξιοποίησης, με την οποία επιβάλλονται παντός είδους εξαναγκασμοί, παντός είδους εκβιασμοί στην ελληνική κοινωνία.

Η ανάγκη να διερευνηθεί το χρέος -οι αιτίες του, ο τρόπος με τον οποίο έχει δημιουργηθεί- σε αυτές τις συνθήκες, είναι πριν απ’ όλα δημοκρατική υποχρέωση της Κυβέρνησης, των κομμάτων που κυβέρνησαν τη χώρα, της Βουλής, της Πολιτείας απέναντι στον ελληνικό λαό. Δεν είναι δυνατόν η ελληνική κοινωνία, που δέχεται τόσες επιθέσεις στο βιοτικό της επίπεδο, στα δικαιώματά της, στο αύριο των παιδιών της, στις συνθήκες με τις οποίες μπορεί να προγραμματίσει στοιχειωδώς τη ζωή της, να έχει το επιχείρημα του χρέους χωρίς περαιτέρω, σαφείς εξηγήσεις για την ταυτότητα αυτού του χρέους, για τις αιτίες που το προκάλεσαν, για τις ευθύνες που το γέννησαν και πολύ περισσότερο, για το ποιοι επωφελήθηκαν από αυτό.

Αντίθετα, έχουμε τη σατανική στοχευμένη πολιτική με πολλές παραλλαγές –εγχώριες και διεθνείς- του «όλοι μαζί τα φάγαμε», μία στοχευμένη προσπάθεια ενοχοποίησης της ελληνικής κοινωνίας και επιβολής όλων των αντιλαϊκών, αντικοινωνικών μέτρων εις βάρος της.

Είναι δημοκρατικό καθήκον της Βουλής, πέραν από τις απόψεις που έχει το κάθε κόμμα, η κάθε παράταξη ή ο κάθε Βουλευτής για τις πολιτικές που εφαρμόστηκαν ή που εφαρμόζονται τώρα ή που πρόκειται και μέλλει να εφαρμοστούν στον επόμενο διάστημα, κατά την άποψη του ΣΥΡΙΖΑ, να απολογηθεί όλο το Σώμα, όλη η Βουλή και να ανταποκριθούμε απέναντι σε αυτό το αίτημα της ελληνικής κοινωνίας.

Θα ήθελα να αναφερθώ στη χθεσινή, νέου χαρακτήρα, πρωτοφανή για τα δεδομένα της ελληνικής κοινωνίας κινητοποίηση των πολιτών: Δεν έχει καμία σημασία πώς θα την αξιολογήσει κανείς. Δεν έχει καμία σημασία τι είδους συνέχεια θα υπάρχει. Δεν έχει καμία σημασία ποια είναι η διαδικασία εκείνη με την οποία η ελληνική κοινωνία θα συγκροτήσει τις συλλογικές, κοινωνικές και πολιτικές απαντήσεις της σε αυτά τα οξύτατα προβλήματα. Σημασία έχει ότι με έναν ακηδεμόνευτο τρόπο, με έναν πρωτοβουλιακό τρόπο, με έναν τρόπο αυθόρμητο χιλιάδες λαού σε όλη την Ελλάδα αν μη τι άλλο ζήτησαν αυτό: Σεβαστείτε μας και τηρήστε τους στοιχειώδεις δημοκρατικούς κανόνες.

Ζήτησαν δημοκρατία, ζήτησαν δικαιοσύνη, ζήτησαν διαφάνεια.

Αυτό το μήνυμα το Ελληνικό Κοινοβούλιο δεν μπορεί να το αγνοεί.

Προς αυτή την κατεύθυνση έχουμε δύο κεντρικής σημασίας ζητήματα:

Το ένα είναι ακριβώς αυτή η δημοκρατική υποχρέωση του Ελληνικού Κοινοβουλίου να εξηγήσει ή τουλάχιστον να εξαντλήσει όλες τις δυνατότητες ανάδειξης των αιτιών του χρέους. Προφανώς υπάρχουν μειοψηφίες και πλειοψηφίες μέσα στην Ελληνική Βουλή. Προφανώς υπάρχουν πολιτικές σκοπιμότητες. Προφανώς υπάρχουν στοχεύσεις. Προφανώς δεν είναι τίποτα αυτόματο, ότι μία Επιτροπή τέτοια θα οδηγήσει στις απαντήσεις που θα ικανοποιούν εμάς ή οποιαδήποτε άλλη παράταξη της Βουλής. Δεν έχει καμία σημασία αυτό. Το ότι θα κάνει η Βουλή μία ανοικτή διαδικασία ενώπιον της ελληνικής κοινωνίας για να εξηγήσει και να αναδείξει με όρους επιστημονικούς, με όρους τεχνοκρατικούς, με όρους πολιτικούς, με όρους κοινωνικούς τα στοιχεία και την ταυτότητα του χρέους, είναι βασική και βαθύτατα δημοκρατική υποχρέωση απέναντι στην ελληνική κοινωνία. Ίσως να είναι και η μόνη που απομένει πλέον στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, για να σταθεί στοιχειωδώς αντάξιο των απαιτήσεων της ελληνικής κοινωνίας.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το πώς δημιουργήθηκε το χρέος δεν έχει απαντηθεί. Μπορεί να υπάρχουν οι κυρίαρχες ηγεμονικές στρατηγικές απόκρυψης, παραπλάνησης ή ανάπτυξης ισχυρισμών, αλλά στην πραγματικότητα, με όρους σοβαρότητας και εντιμότητας, δεν έχει εξηγηθεί στην ελληνική κοινωνία ούτε από την Κυβέρνηση ούτε από τα κόμματα που κυβέρνησαν οι αιτίες παραγωγής και διαμόρφωσης αυτού του χρέους.

Δεν έχουν εξηγηθεί οι μηχανισμοί που το παρήγαγαν. Δεν έχουν εξηγηθεί στοιχεία που αφορούν το πόσα πραγματικά χρωστάμε, σε ποιους, πότε, πώς και για ποιους σκοπούς. Δεν έχει εξηγηθεί το ποιοι επωφελήθηκαν. Κατ’ αρχήν, ποιοι ωφελήθηκαν; Δεν έχει εξηγηθεί, δηλαδή, πώς οι συνεχείς δανεισμοί από την πλευρά των κυβερνήσεων ανταποκρίνονταν σε πραγματικές κοινωνικές ανάγκες και αξιοποιήθηκαν για πραγματικές κοινωνικές ανάγκες.

Αυτό δεν είναι δυνατόν να μην αποτελέσει στοιχείο απολογισμού από την πλευρά του Ελληνικού Κοινοβουλίου, πλέον, προς την ελληνική κοινωνία.

Πέρα από αυτό, πέρα από τη δημοκρατική υποχρέωση, είναι εξαιρετικά αναγκαία -και είναι αυτός ο δεύτερος λόγος για τον οποίο αυτή η Επιτροπή έπρεπε ήδη να έχει συσταθεί προ πολλού στο Ελληνικό Κοινοβούλιο και πολύ καθυστερημένα ερχόμαστε σήμερα να το κάνουμε και ο ΣΥΡΙΖΑ πιέζει όλο αυτό το διάστημα συστηματικά για την επιτάχυνση συγκρότησης αυτής της Επιτροπής- η απάντηση ως προς τη βιωσιμότητα αυτού του χρέους. Δηλαδή, εάν έχουμε πραγματικά όρους, δυνατότητα ανταπόκρισης σε αυτό το χρέος, χωρίς να ισοπεδωθεί η ελληνική κοινωνία, χωρίς να καταρρεύσει το ελληνικό κράτος.

Από την άλλη, στο ίδιο πλαίσιο, έχουμε την ανάγκη να αναζητήσουμε απαντήσεις –την έχει η ελληνική κοινωνία την ανάγκη να αναζητήσει απαντήσεις- εάν αυτό το χρέος στο σύνολό του αποτελεί πραγματική υποχρέωση της ελληνικής οικονομίας και του ελληνικού κράτους ή αν έχει επιβληθεί από διαδικασίες ιδιοτελείς, διαδικασίες που δεν μπορούν να έχουν καμία βάση νομιμότητας, διαδικασίες που πραγματικά μπορούν να οδηγήσουν μέχρι και στην αμφισβήτηση τμήματός του.

Αυτό, όμως, δεν μπορεί να αποτελεί προϋπόθεση –και η δική μας πρόταση δεν το θέτει ως προϋπόθεση- για τη σύσταση της Επιτροπής αυτής.

Η πρώτη βασική προϋπόθεση είναι η δημοκρατική υποχρέωση απέναντι στην κοινωνία. Η δεύτερη, που έρχεται συμπληρωματικά, είναι ότι ούτως ή άλλως, όποιες απαντήσεις και αν δοθούν, αυτές μπορεί να είναι ένα ισχυρό εργαλείο και στα χέρια της ελληνικής κοινωνίας και στα χέρια του ελληνικού πολιτικού συστήματος, των κυβερνήσεων αυτών που θα έρθουν για την αντιμετώπιση της κρίσης.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ο πυρήνας του χρέους κατά την άποψη τη δική μας είναι η κοινωνική αδικία. Το χρέος δεν παράγεται ως φυσικό φαινόμενο, δεν παράγεται απλώς μόνο από κάποια λάθη, δεν παράγεται μόνο από κάποιες αδράνειες ή ατελέσφορες πρωτοβουλίες που δεν εκδηλώθηκαν. Παράγεται εξαιτίας της κοινωνικής αδικίας. Πρωτογενώς και κυρίαρχα παράγεται από τη φοροδιαφυγή, την εισφοροδιαφυγή, την εισφοροαποφυγή.

Είναι αποδεδειγμένο πλέον –και όλα αυτά μπορεί και η Επιτροπή και η συνέχιση της συζήτησης να τα αναδείξει με αδιάψευστα στοιχεία- ότι εάν η χώρα μας είχε στοιχειωδώς φορολογικά έσοδα ίσα με το μέσο ποσοστό της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ως προς τα φορολογικά έσοδα συγκρινόμενο με το ΑΕΠ κάθε χώρας, σήμερα το δάνειο από την Τρόικα δεν θα ήταν αναγκαίο. Μέσα σε μια διαδικασία οχτώ ετών, ισόποσο είναι  το ποσό, το ύψος των εσόδων του ελληνικού κράτους, εάν είχαμε στοιχειωδώς συμφωνία, συμπόρευση, με το μέσο ευρωπαϊκό όρο της σχέσης φορολογικών εσόδων προς το Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν.

Αυτό είναι συγκλονιστικό νούμερο, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Αυτό δεν ήταν μια ατέλεια της πολιτικής, αυτά είναι χρήματα που χαρίστηκαν. Χαρίστηκαν σε επιχειρηματίες, χαρίστηκαν σε καιροσκόπους, χαρίστηκαν σε μη παραγωγικές δραστηριότητες, χαρίστηκαν σε διαδικασίες που άνθρωποι πλούτισαν και άνθρωποι φτώχυναν. Είναι βεβαιωμένο αυτό. Αυτό το νούμερο για το οποίο μίλησα μόλις πριν δεν αφορά τη φοροδιαφυγή και την φοροαποφυγή. Από εκεί και πέρα έχουμε ένα επίσης, τεράστιο ποσό που αναφέρεται στη φοροδιαφυγή και στις άλλες ανισότητες.

Έρχονται όμως, τώρα οι κυρίαρχες δυνάμεις που θέλουν να διαχειριστούν το χρέος και επί του προκειμένου η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και με μας λέει «όλοι μαζί τα φάγαμε». Φταίνε οι μισθοί των δημοσίων υπαλλήλων, φταίει το ότι έχουν δουλειά κάποιοι δημόσιοι υπάλληλοι. Και βέβαια, όταν λένε οι δημόσιοι υπάλληλοι, με την ίδια αμετροέπεια, αλλά και υποκρισία εννοούν και τους υπαλλήλους του ιδιωτικού τομέα. Διότι, η ανεργία αυξάνεται και από το δημόσιο, αλλά και από τον ιδιωτικό τομέα. Η μείωση των εισοδημάτων δεν επιβάλλεται μόνο στο δημόσιο, επιβάλλεται και στον ιδιωτικό τομέα. Η κατάρρευση των συντάξεων, της κοινωνικής πρόνοιας, της παιδείας και της υγείας επιβάλλεται σε όλο τον ελληνικό λαό, σε όλους τους εργαζόμενους και του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα.

Από αυτήν την άποψη οι απαντήσεις αυτές είναι απολύτως αναγκαίες. Επίσης αναγκαίο είναι να μάθουμε, ποιοι κερδοσκοπούν με τα CDS αυτή τη στιγμή. Ποιοι μπορούν να κερδοσκοπήσουν ή ποιοι μπορούν να έχουν αυτές τις περιουσίες με τις οποίες παίζουν στην Ελβετία και με διάφορες καταθέσεις στο εξωτερικό; Μια τέτοια Επιτροπή αυτή τη στιγμή είναι η μόνη από την πλευρά της θεσμικής λειτουργίας που μπορεί να τα αναλάβει αυτά.

Οφείλουμε, όλη η Βουλή, όλα τα κόμματα, όχι απλώς και μόνο να υπερψηφίσουν την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και ενεργώς να συμμετάσχουν στη γρήγορη συγκρότησή της και στην αποτελεσματική της λειτουργία.

(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)

Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε.

Αυτήν την υποχρέωση που μέχρι στιγμής κανένας θεσμικός φορέας της ελληνικής πολιτείας και της ελληνικής πολιτικής ζωής δεν την έχει αναλάβει, την έχουν αναλάβει οι πολίτες, όπως συμβαίνει και σε άλλα μέρη του κόσμου, χωρίς να χρειαστεί να μιμηθούμε κανέναν. Ούτε χρειάζεται να μιμηθούμε την Αργεντινή ούτε χρειάζεται να μιμηθούμε τον Ισημερινό ούτε χρειάζεται να μιμηθούμε οποιονδήποτε. Παράγεται αυτοτελώς η ανάγκη αυτή.

Ήδη στην Αθήνα, μέσα στις αρχές Μαΐου ιδρύθηκε η Διεθνής Επιτροπή Λογιστικού Ελέγχου του Χρέους, μια διαδικασία που κορυφώθηκε σε ένα συνέδριο τριών ημερών, με συμμετοχή αντιπροσωπειών και από το εξωτερικό και με εκπροσώπους της ελληνικής επιστήμης, των κοινωνικών κινημάτων, των επιστημονικών δράσεων…

ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Φίλιππος Πετσάλνικος):  Κύριε Δρίτσα, σας παρακαλώ ολοκληρώστε.

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε.

…η οποία συγκρότησε την Επιτροπή Λογιστικού Ελέγχου, που άρχισε να λειτουργεί, με στόχο ακριβώς το δημοκρατικό έλεγχο του χρέους ως βήμα δικαίωσης της ελληνικής κοινωνίας, την αντιμετώπιση του χρέους με βάση τις αρχές της δημοκρατίας και της λαϊκής κυριαρχίας και τον προσανατολισμό της οικονομίας μέσα από αυτές τις διαπιστώσεις και τα συμπεράσματα σε εντελώς παραγωγικές, δημοκρατικές, νέες δομές και κατευθύνσεις, ώστε να μην έχουμε την επανάληψη όλων αυτών των δεδομένων.

Είναι ανάγκη το ελληνικό Κοινοβούλιο, όχι μόνο να προχωρήσει στα δικά του πλαίσια της θεσμικής λειτουργίας…

ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Φίλιππος Πετσάλνικος):  Κύριε Δρίτσα, σας παρακαλώ, ολοκληρώστε την τελική φράση της πρότασής σας. Φτάσαμε στα δέκα επτά λεπτά.

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: Τελείωσα, κύριε Πρόεδρε, με αυτή τη φράση.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Φίλιππος Πετσάλνικος):  Σας παρακαλώ και εγώ, όμως, να ολοκληρώσετε.

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: Είναι η ολοκλήρωση ακριβώς της εισήγησής μου.

Όχι μόνο λοιπόν, το ελληνικό Κοινοβούλιο πρέπει να προχωρήσει σε αυτή τη θεσμική του δημοκρατική υποχρέωση, αλλά και να τη διευρύνει στηρίζοντας τις κοινωνικές και άλλες πρωτοβουλίες, είτε την Επιτροπή Λογιστικού Ελέγχου που σας προανέφερα ότι ιδρύθηκε ήδη στην Αθήνα είτε οποιεσδήποτε άλλες κοινωνικές, επιστημονικές και δημοκρατικές πρωτοβουλίες.

Η συζήτηση πιστεύω ότι θα αναδείξει όλα αυτά τα ζητήματα με ξεχωριστό ενδιαφέρον. Πιστεύω ότι η σημερινή μέρα θα αποτελέσει την αρχή μιας άλλης αντιμετώπισης γι’ αυτά τα ζητήματα.

Ευχαριστώ πολύ.

…..

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: Κύριε Πρόεδρε, το άρθρο 44, με το οποίο εισάγεται το θέμα και με δική σας απόφαση για συζήτηση και λήψη απόφασης, ούτε προσδιορίζει ρητά την κατάληξη σε ψηφοφορία, ούτε και το απαγορεύει. Συνάγεται, όμως, γενικότερα το συμπέρασμα ότι θα ληφθεί απόφαση.

Με όσα είπατε, εγώ κατανοώ –και νομίζω νομίμως- ότι κατά πλειοψηφία η Βουλή απορρίπτει την πρότασή μας. Άλλωστε, αυτό είχε προκύψει από τις τοποθετήσεις, έτσι όπως κάθε παράταξη, κάθε πολιτικό κόμμα εκφράστηκε. Τι εμποδίζει αυτή την τοποθέτηση της κατά πλειοψηφία απόρριψης να αποτυπωθεί και σε μια ψηφοφορία, όχι ονομαστική, που πραγματικά θα δηλώνει την απόρριψή της; Δεν το κατανοώ.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Φίλιππος Πετσάλνικος): Να σας βοηθήσω να το κατανοήσετε. Οι ψηφοφορίες είναι δύο ειδών. Είναι η ονομαστική και η ψηφοφορία δια της εκφράσεως της πλειοψηφίας των κομμάτων, των Βουλευτών κ.λπ.

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: Ναι, αλλά αποκτά τον τύπο της ψηφοφορίας, κύριε Πρόεδρε. Δεν αρκεί η τοποθέτηση του Εισηγητή.

…….

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: Δεν θα θέταμε θέμα ονομαστικής ψηφοφορίας. Μας ενδιαφέρει πρωτίστως η πολιτική στάση του κάθε κόμματος.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Φίλιππος Πετσάλνικος): Αυτή εκφράστηκε. Η θέση και η στάση του κάθε κόμματος εκφράστηκε εδώ, δια των Εισηγητών, δια των Κοινοβουλευτικών Εκπροσώπων, δια των Βουλευτών.

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: Πάντα καταλήγει στην τυπική διαδικασία της ψηφοφορίας. Δεν κατανοώ γιατί…

ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Φίλιππος Πετσάλνικος): Αυτό σας εξήγησα, κύριε Δρίτσα. Εξακολουθείτε να μου λέτε ότι δεν κατανοείτε. Σας λέω να ρίξετε μια ματιά στα άρθρα που ρυθμίζουν τα των ψηφοφοριών, για να αντιληφθείτε αυτό που σας λέω. Αυτό κάνω και εγώ.

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: Όμως, να ολοκληρώσω με την εξής επισήμανση: Το ΠΑΣΟΚ, που δηλώνει θετικό στο να οργανωθεί στο πλαίσιο της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας αυτή η διερεύνηση του χρέους, θα αναλάβει την πρωτοβουλία ή θα αφεθεί το θέμα στις καλένδες; Για να είναι συνεπές, πρέπει να δηλώσει ότι αναλαμβάνει την πρωτοβουλία και δεν αφήνει…

ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΡΩΤΟΠΑΠΑΣ: Δηλωσίες δεν θα γίνουμε στον κ. Δρίτσα.

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: Κύριε Πρωτόπαπα, σας παρακαλώ να ολοκληρώσω και να μιλήσετε.

……

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: Είπε ότι μπορούσε να συζητηθεί μετά από μια εβδομάδα. Το είπα και εγώ.

.

Το χρώμα το έβαλε το Κανάλι

.

Advertisements

One comment on “Τοποθέτηση του ΣΥΡΙΖΑ για τη σύσταση επιτροπής «για το εθνικό θέμα του δημόσιου χρέους»

  1. Αυτό το μήνυμα το Ελληνικό Κοινοβούλιο δεν μπορεί να το αγνοεί.
    Καλά θα κάνει αυτο το μηνυμα να ΜΗΝ το αγνοεί ΚΑΝΕΝΑΣ. Κι όχι για το μήνυμα… Το μηνυμα ΚΑΙ υπάρχει ΚΑΙ ειναι αυθύπαρκτο ΚΑΙ είναι πολύ ισχυρό. Για τους παραλήπτες τους δεν ξέρω…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s