Allonsafan – Taviani (Μεγαλειώδης διαλεκτική)


Το βιντεάκι που ακολουθεί περιέχει τα 10 τελευταία λεπτά
αυτού του αριστουργήματος που μας δείχνει
τι συμβαίνει
όταν οι αντικειμενικές συνθήκες
 δεν είναι ώριμες για Επανάσταση

 
Ήταν το 1816 μετά την κατάρρευση του Ναπολέοντα, μια ομάδα αναρχοακτιβιστών ζει την απόλυτη μιζέρια στην Βόρεια Ιταλία ώσπου φαντασιώνει μια ιστορία ότι στο πάμπτωχο νότο τα πράγματα είναι ώριμα για επανάσταση. Οι «πληροφορίες» που έρχονται από τον νότο μιλάνε για εξαθλίωση και ότι ο κόσμος είναι αγανακτισμένος, οπότε είναι εύκολο για τους ιδεολογικούς της ομάδας να συμπεράνουν ότι η «εξέγερση» στο νότο είναι υπόθεση μιας πεφωτισμένης πρωτοπορίας την οποία ελπίζουν να αντιπροσωπεύσουν.

Με ένα καράβι που ναυλώνουν για αυτόν τον σκοπό φτάνουν στο νότο.

Η ομάδα έχει οργανώσει στο μυαλό της τα πάντα. Τα κόκκινα ρούχα που φοράνε, τον λόγο που θα εκφωνήσουν στον λαό, ένα τραγούδι για ύμνο τους, ακόμη και έναν χορό ειδικό για την περίσταση. Άλλοι από τους  «κόκκινους» επαναστάτες είναι ενθουσιώδεις, άλλοι γενναίοι και άλλοι κουρασμένοι και απογοητευμένοι, με αποτέλεσμα να έχουν ήδη προδώσει!

Η Εκκλησία παίζει το ρόλο της. Ο παπάς σαν σημερινός Πρετεντέρης βγάζει έναν καθοριστικό λόγο στο ποίμνιό του.

Λέει «Φέρνουνε νερό; Αλεύρι; Φάρμακα; Όχι Μόνο φέρνουνε όπλα και καταστροφή» και με αυτόν τον τρόπο σηματοδοτεί το μοντέρνο χειρισμό της επαναστατικής σκέψης από το σύστημα. Δεν θα τον αντιμετωπίσει η καταστολή. Έχουμε τους μηχανισμούς να σας βάλουμε να τσακωθείτε μεταξύ σας…. ήταν και περίοδος του ιστορικού συμβιβασμού όταν τη γύρισαν την ταινία..και προσωπικά πιστεύω ότι οι Ταβιάνι ήταν μάλλον με την Λότα Κοντίνουα παρά με τον Κουβέλη …συγγνώμη Μπερλινγκουέρ ήθελα να πω…  (σχόλιο κάτω από το βίντεο στο youtube.com)

Ο λαός παρασύρεται από τον παπά και αντιδρώντας ενάντια στο συμφέρον του λιντσάρει τους επαναστάτες. Ο Fluvio (Μ. Μαστρογιάννη) χρηματοδότης της αποστολής που τους έχει προδώσει (οι καραμπινιέροι πυροβολούν όποιον φοράει κόκκινα όπως τους είχε  προδώσει αυτός) σκοτώνεται και αυτός εξ αιτίας ακριβώς του καιροσκοπισμού του. Ο μόνος που γλυτώνει είναι ο Allonsafan, ο πιο νέος απ’ όλους, για να δώσει ένα τελικό μήνυμα της ελπίδας για το μέλλον.


Το μεγαλειώδες αυτό, στην ουσία του πολιτικό, αριστούργημα επίσης ασχολείται και αναλύει τον ρόλο του ιδεαλιστή και ιδεολόγου μεγαλοαστού που τελικά κουράζεται και το εγώ του υπερισχύει της συνείδησης.  Επίσης  ασχολείται με την προδοσία στους κόλπους του κινήματος. Γι’ αυτά τα δύο θα μιλήσουμε μια άλλη φορά γιατί δεν θέλω να αποδυναμώσω το σημαντικό μήνυμα του έργου.

.

Καναλιώτης

Εδώ ολόκληρη η ταινία. Επιλέξτε μετάφραση στα Ελληνικά στους υπότιτλους.

Αφιερωμένο στα παιδιά με τα μαλλιά και με τα μαύρα ρούχα.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s