Η πράσινη πέτρα

panther-eye_21028570[1]

Η μεγάλη πράσινη πέτρα ράγισε. Εκεί στην άκρη. Μόνο εγώ το έβλεπα, αλλά ήταν γεγονός αδιαμφισβήτητο. Μια μικρή ρωγμή που ίσα ίσα φαίνονταν.
Ποτέ δεν ενδιαφέρθηκα να μάθω πόσο άξιζε. Για εμένα άξιζε πολλά γιατί το δακτυλίδι μου το είχε χαρίσει η καλή μου στην αρχή της σχέσης πριν πολλά χρόνια. «Η πέτρα είναι τα μάτια μου» μου είχε πει αφήνοντας το στην παλάμη μου και με τα δάκτυλά και των δυο χεριών της μου έκλεισε τα δικά μου γύρω του ώστε το αγκάλιασαν τόσο σφικτά που δεν έπαιρνε ανάσα. Από τότε το φόραγα συνέχεια. Μέχρι προχτές που είδα αυτή τη μικρή τριχοειδή ρωγμή.

Ο μάστορας το κοίταξε πρώτα κοντά στο φως και μετά έβαλε εκείνον το μεγεθυντικό φακό στο δεξί του μάτι και με το χέρι το στριφογύριζε αργά, πολύ κοντά στον φακό κάπως όπως κάνεις κουπεπέ σε ένα μωρό. «Το μωρό μου» σκέφτηκα και χαμογέλασα.
-«Ράγισε», μου είπε στεγνά σαν επαγγελματίας γιατρός που λέει στον ασθενή του τα άσχημα νέα.
-«Εεε, να το φτιάξουμε», του είπα, με κάποια αμφιβολία στην φωνή μου.
-«Δεν φτιάχνεται. Είναι μερικά πράγματα που δεν φτιάχνονται. Έτσι και αυτό. Άπαξ και ράγισε ράγισε. Δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Μάλιστα απ’ ότι βλέπω θα μεγαλώνει το ράγισμα με τον καιρό, μέχρι να φύγει ένα κομμάτι».

Τον ευχαρίστησα. Το έβαλα στο δάκτυλό μου και βγήκα από το εργαστήριο.
Περπατούσα αδέσποτα για αρκετή ώρα έως όπου ένοιωσα ένα κενό πανικού στο στήθος μου που ξαφνικά άδειασε από τα σωθικά μου και γέμισε με τίποτα. Οι λέξεις του μάστορα επέστρεψαν στα αυτιά μου ακολουθώντας αντίστροφη πορεία από το μυαλό προς τα αυτιά. Πήγαν στα χείλια μου και άρχισα να ψιθυρίζω «Ράγισε…» «Δεν φτιάχνεται…»  «Είναι μερικά πράγματα που δεν φτιάχνονται…» «Δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα…»

Ίδρωσα, ζαλίστηκα, ένοιωσα αδυναμία. Κάθισα σε ένα στηθαίο.
Κοίταξα γύρω. Ήμουν στο Σύνταγμα. Καθόμουν στο συντριβάνι
Σηκώθηκα. Δρασκέλισα δυο δυο τα σκαλιά που ένωναν την κάτω πλατεία με την επάνω πλατεία. Κοίταξα προς τους τσολιάδες.
Είχαν αφαιρέσει τα κάγκελα. «Ώστε …γι΄ αυτό!»

Σχολιάστε

