Χωρίς οικονομική κάθαρση το σκάνδαλο των γερμανικών υποβρυχίων


Τα είδαμε σχεδόν όλα στην υπόθεση των γερμανικών υποβρυχίων τύπου 214. Η σύλληψη του πρώην διευθύνοντος συμβούλου των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά κ. Εμμανουήλ και του πρώην συνεργάτη του κ. Τσοχατζόπουλου και ανώτατου κομματικού στελέχους του ΠΑΣΟΚ κ. Μπέλτσιου ολοκλήρωσε την εικόνα της συστημικής διαφθοράς.

ypovr124

Σε λίγα χρόνια θα μας απασχολεί το παρασκήνιο της δεύτερης παραγγελίας

.
Του Γιώργου Κύρτσου
.

Ο κ. Εμμανουήλ κατηγορείται ότι εισέπραξε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για να «συμβάλει από τη θέση του στην υπογραφή των συμβάσεων μεταξύ των ναυπηγείων και της γερμανικής εταιρείας HDV-Ferrostaal για τη ναυπήγηση τεσσάρων υποβρυχίων τύπου 214 και την επισκευή-εκσυγχρονισμό ακόμη τεσσάρων υποβρυχίων τύπου 209 (συμβάσεις “Αρχιμήδης” και “Ποσειδών”)».Ο κ. Μπέλτσιος, ο οποίος διατέλεσε και γενικός γραμματέας του υπουργείου Εξωτερικών, κατηγορείται ότι συμμετείχε στην ομάδα ατόμων που έπαιρναν χρήματα από τις γερμανικές εταιρείες που εξασφάλιζαν παραγγελίες οπλικών συστημάτων από την ελληνική κυβέρνηση και τα μοίραζε σε κυβερνητικούς, κρατικούς και κομματικούς παράγοντες.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ο πρώην διευθύνων σύμβουλος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά κ. Εμμανουήλ πρωταγωνίστησε και στην πρώτη ιδιωτικοποίηση των ναυπηγείων, οργανώνοντας τη μεταβίβαση της ιδιοκτησίας τους από το ελληνικό Δημόσιο στη γερμανική κοινοπραξία HDV-Ferrostaal, με τη βοήθεια, εννοείται, και του προγράμματος ναυπήγησης των γερμανικών υποβρυχίων τύπου 214. Κι ενώ η πρόοδος της Δικαιοσύνης στην αποκάλυψη του κυκλώματος διαφθοράς και στην απόδοση ποινικών ευθυνών στους πρωταγωνιστές του είναι εντυπωσιακή, το διαχειριστικό επίπεδο του προγράμματος των υποβρυχίων τύπου 214 παραμένει το ίδιο χαμηλό, γεγονός που μεγαλώνει τη ζημιά για το ελληνικό Δημόσιο και τους φορολογούμενους πολίτες.

Δαπανηρό κύκλωμα

Έχει έρθει στην επιφάνεια ένα κύκλωμα διαφθοράς που κόστισε στους Έλληνες φορολογούμενους πάνω από 3,5 δισ. ευρώ. Σε αυτό πρωταγωνιστούν οι γερμανικές πολυεθνικές που χρησιμοποίησαν παράνομες μεθόδους για να εξασφαλίσουν παραγγελίες από το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό. Τεκμηριώνεται έτσι η συνυπευθυνότητα της γερμανικής πλευράς στην υπερχρέωση του ελληνικού Δημοσίου. Στο κύκλωμα αυτό έπαιξαν βασικό ρόλο κυβερνητικοί παράγοντες της περιόδου του ΠΑΣΟΚ, όπως ο κ. Τσοχατζόπουλος, ο κ. Σμπώκος και ο κ. Κάντας, ανώτατοι αξιωματικοί που με τις συμβουλές και τις παρεμβάσεις τους δέσμευαν τις υπηρεσιακές αποφάσεις, επαγγελματίες μεσάζοντες με ή χωρίς κομματική ιδιότητα αλλά και συνδικαλιστές που δημιουργούσαν το κατάλληλο κλίμα υπέρ της συνεργασίας με τα γερμανικά συμφέροντα.

Ο κ. Κάντας, ο οποίος ήταν στην ομάδα των υπευθύνων για τα εξοπλιστικά προγράμματα όταν ήταν υπουργός Άμυνας ο κ. Τσοχατζόπουλος, επέστρεψε ήδη 10 εκατ. ευρώ στο ελληνικό Δημόσιο, από τις μίζες που έλαβε, στην προσπάθειά του να διεκδικήσει μια ευνοϊκή μεταχείριση από τη Δικαιοσύνη. Η επιστροφή ενός τμήματος των κλεμμένων δεν καταργεί βέβαια τη ζημιά που υπέστη το ελληνικό Δημόσιο, η οποία είναι πολύ μεγαλύτερης κλίμακας. Ανάλογα με την προμήθεια, οι μίζες των γερμανικών επιχειρήσεων προς τους Έλληνες αρμόδιους ήταν της τάξης του 1%-2% του ύψους του συμβολαίου που εξασφάλιζαν. Αυτό σημαίνει ότι για μια μίζα 10 εκατ. ευρώ έχουν μπει υπογραφές για δημόσια δαπάνη 500 εκατ. ευρώ ή και 1 δισ. ευρώ.

Venizelos


Η δεύτερη παραγγελία

Την άνοιξη του 2010, λίγο πριν από την επίσημη χρεοκοπία του ελληνικού Δημοσίου, ο τότε πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου μεθόδευσε τη δεύτερη ιδιωτικοποίηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά με τη βοήθεια μιας νέας παραγγελίας δύο επιπλέον γερμανικών υποβρυχίων τύπου 214. Οι Γερμανοί ιδιοκτήτες αποσύρθηκαν από τα ναυπηγεία και παρέδωσαν τον έλεγχο στον Γάλλο επενδυτή κ. Σάφα, ο οποίος κατάγεται από τον Λίβανο και έχει ισχυρή παρουσία σε γαλλικά ναυπηγεία που καλύπτουν τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού της Γαλλίας και άλλων χωρών. Οι Γερμανοί αποχώρησαν από τα ναυπηγεία έχοντας εισπράξει ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 το 80% του κόστους της ναυπήγησης των τεσσάρων γερμανικών υποβρυχίων τύπου 214 και έχοντας παραδώσει μόνο το ένα από τα τέσσερα. Βγήκαν κερδισμένοι και από τη νέα παραγγελία, εφόσον είναι προφανές ότι χωρίς την τεχνογνωσία και τη συνεργασία τους είναι πρακτικά αδύνατο να ναυπηγηθεί το πέμπτο και το έκτο υποβρύχιο τύπου 214.

Η ΝΔ είχε εκφράσει με δυναμικό τρόπο τις αντιρρήσεις της στη σκανδαλώδη επέκταση του προγράμματος των υποβρυχίων τύπου 214, αλλά οι ανάγκες της κυβερνητικής συνεργασίας με το ΠΑΣΟΚ υποχρεώνουν τον πρωθυπουργό κ. Σαμαρά να προσφέρει πλήρη πολιτική κάλυψη στον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης κ. Βενιζέλο, ο οποίος την περίοδο της επέκτασης του προγράμματος ήταν υπουργός Εθνικής Άμυνας στην κυβέρνηση Παπανδρέου. Σαν να μην έφτανε αυτό, η κυβέρνηση βρίσκει τρόπους να δίνει κατά διαστήματα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στον νέο ιδιοκτήτη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, άλλοτε για την ολοκλήρωση της πρώτης συμφωνίας για τη ναυπήγηση τεσσάρων υποβρυχίων τύπου 214 κόστους άνω των 2 δισ. ευρώ και άλλοτε για την έναρξη της κατασκευής του πέμπτου και του έκτου υποβρυχίου, που παραγγέλθηκαν όταν είχε ήδη χρεοκοπήσει το ελληνικό Δημόσιο και αναμένεται να κοστίσουν άλλο 1 δισ. ευρώ.

Ιδιοτελής ασυνέπεια

Η συνέχιση κακοδιαχείρισης του προγράμματος των υποβρυχίων 214 συνδυάζεται με τη διεκδίκηση από τον νέο επενδυτή κ. Σάφα αποζημιώσεων που ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ, από διεθνή διαιτητικά δικαστήρια. Έχει δημιουργηθεί μία κακή παράδοση να υπογράφουν οι εκπρόσωποι του ελληνικού Δημοσίου συμβάσεις που υπονομεύουν σκόπιμα τα καλώς εννοούμενα συμφέροντά του και ανοίγουν το δρόμο στη διεκδίκηση υπέρογκων αποζημιώσεων από τους επιχειρηματίες που συναλλάσσονται με αυτό. Έτσι, ο κ. Σάφα διεκδικεί, με πολύ μεγάλες πιθανότητες επιτυχίας, μεγάλες αποζημιώσεις λόγω της αδυναμίας χρηματοδότησης του προγράμματος ναυπήγησης δύο επιπλέον υποβρυχίων τύπου 214 από το ελληνικό Δημόσιο αλλά και εξαιτίας των κοινοτικών περιορισμών που απαγορεύουν στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά να διεκδικήσουν παραγγελίες από το Πολεμικό Ναυτικό ξένων χωρών, παρά τις διαβεβαιώσεις περί του αντιθέτου που του είχε δώσει η κυβέρνηση Παπανδρέου.

Το ημιτελές πρόγραμμα των τεσσάρων υποβρυχίων τύπου 214 έχει ήδη κοστίσει στους Έλληνες φορολογούμενους πάνω από 2,2 δισ. ευρώ. Η επέκταση της σύμβασης για το πέμπτο και το έκτο υποβρύχιο τύπου 214 έχει επιβαρύνει τους φορολογούμενους με περίπου 250 εκατ. ευρώ, ενώ οι διεκδικήσεις του κ. Σάφα μπορεί να ανεβάσουν το λογαριασμό κατά άλλο 1 δισ. ευρώ.

Το πρόγραμμα των υποβρυχίων τύπου 214 παραμένει ένα βαρέλι χωρίς πάτο σε ό,τι αφορά τη διαχείριση του δημόσιου χρήματος, παρά τη σημαντική πρόοδο της Δικαιοσύνης στην αποκάλυψη του κυκλώματος που προετοίμασε την παραγγελία των πρώτων τεσσάρων γερμανικών υποβρυχίων τύπου 214 και στην απόδοση ποινικών ευθυνών. Η συνέχεια του κυκλώματος αναδεικνύεται και μέσα από τη συνδικαλιστική δραστηριότητα υπέρ της… διατήρησης των θέσεων απασχόλησης σε ένα ναυπηγείο η λειτουργία του οποίου κοστίζει δισεκατομμύρια στους φορολογούμενους πολίτες και τροφοδοτεί έναν σύνθετο μηχανισμό παραγωγής μαύρου πολιτικού χρήματος. Οι 800 εργαζόμενοι που θεωρητικά παραμένουν στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, η λειτουργία των οποίων έχει διακοπεί, χρειάζονται ένα ποσό της τάξης των 30 εκατ. ευρώ για να καλύψουν τις ανάγκες τους για μία διετία και να επιχειρήσουν την επαγγελματική επανένταξή τους. Το κόστος μιας γενναιόδωρης αποζημίωσής τους και της οικονομικής στήριξής τους είναι κάτω από το μισό της μίζας που πήρε μόνο ο κ. Τσοχατζόπουλος από τις προμήθειες των οπλικών συστημάτων.

Το βασικό συμπέρασμα είναι ότι η επιχείρηση κάθαρσης δεν αγγίζει την οικονομική διαχείριση του προγράμματος των υποβρυχίων τύπου 214 για λόγους που σχετίζονται με την παθογένεια του πολιτικού και συνδικαλιστικού συστήματος.

 

Πηγή «FreeSunday» -► εδώ

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s